Gå til sidens indhold
Henter data ...
... vent et øjeblik
Statistikbanken
Erhvervsliv
Log på
Hjælp
ITAV5:
Virksomhedernes brug af digitale forretningsløsninger (10+ ansatte) efter virksomhedsstørrelse, branche (DB07) og emner
Enhed : Pct.
Vælg
Udvælg via søgning
Information
virksomhedsstørrelse
(5)
branche (DB07)
(6)
emner
(28)
Flere valgmuligheder...
Sorter alfabetisk
Markér alle
Afmarkér alle
Alle virksomheder (mindst 10 ansatte)
10-49 ansatte
50-99 ansatte
100-249 ansatte
250 ansatte og derover
Flere valgmuligheder...
Sorter alfabetisk
Markér alle
Afmarkér alle
Alle virksomhedsbrancher (private, ikke-finansielle byerhverv)
10-39 Industri mv.
41-43 Bygge og anlæg
45-56 Handel og transport mv.
58-63 Information og kommunikation
68-74, 77-82, 95.1 Erhvervsservice
Flere valgmuligheder...
Sorter alfabetisk
Markér alle
Afmarkér alle
1. Anvender ERP-software til at dele information internt i virksomheden (fx køb, salg, produktion)
2. Anvender CRM-software til behandling af kundeinformation
2.1 Anvender CRM-software til at opfange og dele kundeinformationer med andre interne funktioner
2.2 Anvender CRM software til kunde-analyse til markedsføring
3. Køber it-services som benyttes via internettet (cloud computing service)
3.1 Køber e-mail som cloud computing service
3.2 Køber kontorprogrammer som cloud computing service
3.3 Køber lagring af virksomhedens databaser som cloud computing service
3.4 Køber lagring af filer (udover databaser) som cloud computing service
3.5 Køber økonomi- og regnskabssystemer som cloud computing service
3.6 Køber behandling af kundedata (CRM) som cloud computing service
3.7 Køber infrastuktur til drift af egen it-programmel som cloud computing service
4. Har oplevet gevinster ved brug af cloud computing services i foregående kalenderår
4.1 Har oplevet lavere it-omkostninger ved brug af cloud computing services i foregående kalenderår
4.2 Har oplevet lavere administrations-, regnskabs- eller bogføringsomkostninger ved brug af cloud computing services i foregående kalenderår
4.3 Har oplevet bedre tilpasning af løsninger til virksomhedens behov ved brug af cloud computing services i foregående kalenderår
4.4 Har oplevet effektivisering af arbejdsgange internt i virksomheden ved brug af cloud computing services i foregående kalenderår
4.5 Har oplevet andre gevinster ved cloud computing services ved brug af cloud computing services i foregående kalenderår
4.6 Har oplevet udfordringer ved cloud computing services i foregående kalenderår
5. Anvender RFID teknologi (Radio Frequency Identification)
5.1 Anvender RFID teknologi til identifikation af personer eller adgangskontrol
5.2 Anvender RFID teknologi til overvågning af vareproduktion og forsyningskæde
5.3 Anvender RFID teknologi til identifikation af færdige produkter (fx opspore tyveri/forfalskning i salgsleddet)
6. Deler SCM information (supply chain management) med andre virksomheder eller kunder
6.1 Deler SCM information via hjemmesider
6.2 Deler SCM information via automatiseret dataudveksling (fx EDIFACT)
7. Sendt fakturaer i et elektronisk format, der kan databehandles automatisk
8. Modtaget fakturaer i et elektronisk format, der kan databehandles automatisk
år
Flere valgmuligheder...
Sorter alfabetisk
Markér alle
Afmarkér alle
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
Antal valgte tal til tabellen:
(Vælg max. 10000)
13-10-2024
Danmarks Statistik
,
©
statbank.dk/ITAV5